KARDIOLOGIJA

kardiologija
Kardiolovaskularne bolesti su vodeći uzrok smrti u savremenom dobu, iako su ranije važile za bolesti koje pogađaju starije stanovništvo, obično oko šezdesete godine života. Ta granica se znatno smanjila i sada je negde između četrdesete i pedesete godine, pre svega zbog stresa kome smo svakodnevno izloženi modernim načinom života, ali i zbog uslova u kojima živimo i loših navika, kao što su pušenje, gojaznost, dijabetes, neadkvatna ishrana i nedovoljna fizička aktivnost.

Da bi smanjili rizik od oboljevanja i progresije bolesti, nepohodno je redovno obavljati prevetnitvne kardiološke preglede.

Stručni tim

U poliklinici Aviva u Nišu možete obaviti celokupan kardiološki pregled koji je neinvazivan i bezbolan, a podrazumeva sledeće preglede:

Preventivni pregledi su pogotovo bitni za osobe koje se izlažu intenzivnim fizičkim naporima kao što su ljudi koji se bave sportom, kako profesionalno, tako i rekreativno.

Ukoliko dođe do pojave tegoba kao sto su lupanje srca, bol u grudima, gušenje, stezanje u grudima, prekomereno zamaranje, povišen krvni pritisak i otok nogu, neophodno je da se što pre obratite kardiologu kako bi se postavila tačna dijagnoza. Na ovaj način ćete sprečiti eventualnu pojavu bolesti, pojavu komplikacija postojeće bolesti i smanjiti rizik od iznenadnog smrtnog ishoda.

Interventna kardiologija

Interventna kardiologija jeste grana kardiologije  koja se bavi intervencijama na srcu i krvnim sudovima u okviru dijagnostike i lečenja srčanih oboljenja. Interventni kardiolozi su obučeni da koriste najsavremenije tehnike i instrumente kako bi pomogli pacijentima sa srčanim problemima.

Konsultacije sa interventnim kardiologom su važne za pacijente sa srčanim bolestima kao što su infarkt miokarda, angina pectoris, poremećaji srčanog ritma (aritmije), bolesti zalizaaka, različite promene u strukturi i funkciji srčanog mišića ili onima koji imaju rizik od razvoja takvih bolesti. To može uključivati  i pacijente sa hipertenzijom, dijabetesom, gojaznošću ili one koji imaju naslednu predispoziciju za srčane bolesti.

Tokom konsultacije, interventni kardiolog će obaviti pregled i odrediti   potrebne dijagnostičke procedure kako bi stekao jasnu sliku o stanju pacijenata, u cilju postavljanja dijagnoze kao i daljeg lečenja.

Interventni kardiolog će moći da proceni rizik pacijenta od razvoja srčanih bolesti i da predloži odgovarajuće dijagnostičke procedure kao što su koronarografija, zatim koronarografija sa ugradnjom stenta, koronarografija sa balon dilatacijom, ugradnja pacemaker-a.

Interventni kardiolog je važan deo tima za lečenje srčanih bolesti kako bi pacijenti mogli da žive zdravijim i dužim životom.

Ukoliko imate bilo kakve sumnje o stanju vašeg srca ili imate istoriju srčanih bolesti, obratite se našem interventnom kardiologu doc. dr Tomislavu Kostiću.