INTERNA MEDICINA

U ovkiru poliklinike Aviva u Nišu možete zakazati različite internističke preglede koje obavlja stručan tim lekara internista sa dugogodišnjom praksom u svojoj oblasti. Naš stručni tim se sastoji od iskusnih specijalista iz sledećih oblasti:

Kardiologija

Kardiolovaskularne bolesti su vodeći uzrok smrti u savremenom dobu, iako su ranije važile za bolesti koje pogađaju starije stanovništvo, obično oko šezdesete godine života. Ta granica se znatno smanjila i sada je negde između četrdesete i pedesete godine, pre svega zbog stresa kome smo svakodnevno izloženi modernim načinom života, ali i zbog uslova u kojima živimo i loših navika, kao što su pušenje, gojaznost, dijabetes, neadkvatna ishrana i nedovoljna fizička aktivnost.

Da bi smanjili rizik od oboljevanja i progresije bolesti, nepohodno je redovno obavljati prevetnitvne kardiološke preglede. U poliklinici Aviva u Nišu možete obaviti celokupan kardiološki pregled koji je neinvazivan i bezbolan, a podrazumeva sledeće preglede:

• Auskultacija srca
  • Merenje tenzije
  • Elektrokardiogram (EKG)
  • Eho srca
  • Ergometrijski stres Eho test
  • 24h, 48h, 72h, 96h, 120h, 144h i 168h trokanalni holter EKG srca

Preventivni pregledi su pogotovo bitni za osobe koje se izlažu intenzivnim fizičkim naporima kao što su ljudi koji se bave sportom, kako profesionalno, tako i rekreativno.

Ukoliko dođe do pojave tegoba kao sto su lupanje srca, bol u grudima, gušenje, stezanje u grudima, prekomereno zamaranje, povišen krvni pritisak i otok nogu, neophodno je da se što pre obratite kardiologu kako bi se postavila tačna dijagnoza. Na ovaj način ćete sprečiti eventualnu pojavu bolesti, pojavu komplikacija postojeće bolesti i smanjiti rizik od iznenadnog smrtnog ishoda.

Pulmologija

Pulmologija je grana interne medicine koja se bavi bolestima disajnih puteva (respiratornog sistema). Respiratorni sistem čine bronhijalno stablo, plućni parenhim i plućni krvotok, koji zajedno fiziološki deluju kao povezana i funkcijski usklađena celina. Respiratorne bolosti se javljaju kada dođe do patoloških promena na nekim od delova respiratornog sistema.

Na poliklinici Aviva rade najbolji specijalisti za plućne bolesti, u koje spadaju pneumoftiziolozi-onkolozi i alergolozi.

Na poliklinici Aviva možete zakazati pregled kod najboljeg pulmologa u Nišu, koji se sastoji od:

• Precizne anamneze
  • Fizičkog nalaza (inspekcija, palpacija, perkusija i auskultacija pluća)
  • Testova plućne funkcije (spirometrija)

Ukoliko vam se javi neki od simptoma kao što su kašalj sa ili bez iskašljavanja, zviždanje u grudima, povećana količina sputuma izmenjene boje, kratak dah i dispneja potrebno je zakazati pregled kod pneumoftiziologa kako bi se postavila tačna dijagnoza i ordinirala prava terapija.

Endokrinologija

Endokrini sistem se sastoji od žlezda koje luče hormone, pod uticajem draži iz spoljašnje ili unutrašnje sredine. Hormoni utiču na sve metaboličke procese u organizmu. Zato je održavanje normalne funkcije endokrinog sistema od velike važnosti, naročito zbog pojave sve većeg broja endokrinoloških i metaboličih poremećaja u današnje vreme, kao što su:

• Dijabetes Mellitus
  • Hipertireoidizam (Grejvs Bazadovljeva bolest i Nodozna toksična struma)
  • Hipotireoidizam
  • Gojaznost
  • Anoreksija nervoza
  • Poremećaj normalnog rasta

U poliklinici Aviva u Nišu možete zakazati kompletan pregled subspacijaliste endokrinologa, koji obuhvata najsavremenije dijagnostičke i terapijske procedure, u cilju postavljanja pravovremene dijagnoze i daljeg lečenja.

Hematologija

Hematologija je grana interne medicine koja se bavi proučavanjem poremećaja krvi,

uobličenih ćelijskih elemenata (eritrocita, leukocita i trombocita) i zgrušavanja krvi. Sinteza krvnih ćelija (hematopoeza) se kod zdravih osoba odvija u koštanoj srži pljosnatih kostiju, ali se u toku pojedinih hematoloških bolesti može odvijati i u slezini, jetri ili pak delu koštane srži dugih kostiju.

Poremećaji sinteze i diferncijacije mogu dovesti do promene broja krvnih ćelija, njihovog oblika i funkcionisanja. U fiziološkim uslovima ćelije svih krvnih loza nastaju postepeno  delovanjem faktora rasta i nutritivnih faktora (vitamin B12, vitamin K, folna kiselina, gvožđe).

Usled nedostaka faktora rasta i nutritivnih faktora mogu nastati neki od sledećih poremećaja:

• Anemija
  • Trombofilija
  • Hemofilija

Osim navedenih poremećaja, postoje i maligni poremećaji krvne loze kao što su:

• Akutna limoblastna leukemija
  • Akutna mijeloblastna leukemija
  • Hronična limfocitna leukemija
  • Hronične mijeloproliferativne bolesti
  • Prolimfocitna leukemija
  • Leukemija vlastitih ćelija
  • Hočkinova bolest i Non Hočkin limfom
  • Multipli mijelom

Poliklinika Aviva ima iskusan tim vrhunskih specijalista iz oblasti hematologije koji vam mogu pomoći u rešavanju razlicitih problema. Hematološki pregled se sastoji od:

• Anamneze
  • Precizniog kliničkog pregleda
  • Celokupne laboratorsijke dijagnostike

Reumatologija

Reumatologija je grana interne medicine koja se bavi reumatološkim oboljenjma. Reumatoidni artritis nije jedini predstavnik reumatloških bolesti, već tu postoje i razna druga reumatološka oboljenja koja zahvataju kičmeni stub, zgolobove, njihove tetive i mišiće.

Različita zapaljenja i degenerativne promene na lokomotornom sistemu mogu dovesti do pojave simptoma bolesti, najčešće bola u kostima i zglobovima, povišene temperature, promenama boja kože, ukočenosti, kao i prisustva hroničnog umora i malaksalosti.

U poliklinici Aviva u Nišu, naši dobri reumatolozi obavljaju reumatološki pregled koji se sastoji od:

• Detaljne anamneze
  • Sveobuhvatnog kliničkog pregleda (pregled zglobova, mišića i kičmenog stuba)
  • Ultrazvuka zglobova
  • Ultrazvuka mekih tkiva i mišića

Reumatološki pregled možete zakazati svakog radnog dana kao i subotom, ukoliko imate bilo kakve reumatloške tegobe različite etiologije kod naših vrhunskih stručnjaka.