Dijabetes melitus

endokrinologija
Dijabetes melitus, često poznat samo kao dijabetes, je hronična bolest koja se javlja kada gušterača (pankreas) ne proizvodi dovoljno insulina ili kada telo ne može efikasno da koristi proizvedeni insulin. Insulin je hormon koji reguliše nivo šećera (glukoze) u krvi. Ova stanja dovode do povišenog nivoa glukoze u krvi, što može na duže staze da prouzrokuje ozbiljna oštećenja mnogih organa i sistema u telu.

Razlika između Dijabetes melitus tip 1 ili 2

Dijabetes melitus tip 1 i tip 2 su dva najčešća oblika dijabetesa.

Dijabetes melitus tip 1, poznat i kao insulin-zavisni dijabetes, javlja se kada pankreas ne proizvodi dovoljno insulina. Insulin je hormon koji je ključan za regulaciju nivoa šećera u krvi. Ova vrsta dijabetesa obično se javlja u ranoj životnoj dobi, često kod dece i adolescenata, i zahteva svakodnevnu primenu insulina.

Koji su simptomi dijabetesa tip 1?

Simptomi dijabetesa tipa 1 uključuju:

🔹povećanu žeđ,

🔹učestalo mokrenje,

🔹 gubitak težine,

🔹 umor

🔹kao i promene raspoloženja.

Pravovremeno otkrivanje ovog tipa dijabetesa je od izuzetne važnosti kako bi se sprečile komplikacije i obezbedio adekvatan tretman.

Dijabetes melitus tip 2, poznat i kao neinsulin-zavisni dijabetes, je najčešći oblik dijabetesa. Ovaj tip dijabetesa se javlja kada telo ne koristi insulin efikasno ili ne proizvodi dovoljno insulina.

Često se razvija postepeno tokom vremena i najčešće se javlja kod odraslih osoba, posebno kod onih sa gojaznošću i nezdravim životnim stilom.

Simptomi dijabetesa tipa 2 mogu biti blagi ili ih uopšte nema, što često otežava rano otkrivanje. Međutim, nelečeni ili nekontrolisani dijabetes tipa 2 može dovesti do ozbiljnih komplikacija kao što su srčane bolesti, oštećenje bubrega, oštećenje vida i oštećenje nerava. Rano otkrivanje dijabetesa tipa 2 je od ključnog značaja kako bi se preduzele odgovarajuće mere, uključujući promene u načinu života, pravilnu ishranu, fizičku aktivnost.

Lečenje dijabetesa melitusa u poliklinici Aviva

U poliklinici Aviva, lečenju dijabetesa pristupamo sa pažnjom i briznošću. Naš tim stručnjaka iz oblasti endokrinologije vam pruža celovitu zdravstvenu podršku. Naš cilj je da vam pomognemo da upravljate svojim stanjem, održavajući najviši mogući kvalitet Poliklinika Aviva u Nišu pruža sveobuhvatnu podršku u dijagnostikovanju i lečenju dijabetesa, uz individualizovane planove terapije i redovne kontrole kako bismo pomogli našim pacijentima u upravljanju ovim stanjem i postizanju optimalnog zdravlja.

Terapija dijabetesa melitus tip 1 obično uključuje svakodnevnu upotrebu insulina, pažljivo praćenje nivoa šećera u krvi, zdravu ishranu i redovnu fizičku aktivnost. Kada je u pitanju dijabetes melitus tip 2 terapija obično uključuje promene u načinu života, poput gubitka težine, zdrave ishrane i redovne fizičke aktivnosti.

Rano otkrivanje dijabetesa i pravovremeno upravljanje njime mogu značajno smanjiti rizik od komplikacija i poboljšati kvalitet života.

Ako želite da saznate više o našim uslugama i tome kako vam možemo pomoći, molimo vas da nas kontaktirate. Vaše zdravlje je naš prioritet.